الصفحة الرئيسية  > جدول القيمة الحاليّة
 مشاركة  إطبع النسخه  عنوان البريد الإلكتروني

ترجمات أخرى

جدول القيمة الحاليّة

Provided by the International Finance Corporation


إن كنتم تنوون استثمار مبلغ من المال في معدات جديدة، أو منشآت جديدة للأعمال أو أيّ نوع آخر من الأصول فمن الأفضل أن تقيّموا المنافع المتوقّعة من ذلك. في بعض الحالات يجدر بكم أن تقارنوا العائدات المتوقعة من استثمارات كثيرة ممكنة.

من الطرق المعتمدة لتلك الغاية استعمال جداول "القيمة الحالية" من أجل حساب القيمة الحالية للتدفّق النقدي الداخل من الاستثمار.

يحتوي الملف المرفق جدولين للقيمة الحالية يمكنكم استعمالهما لتحسبوا بسهولة القيمة الحالية للدفعة المستقبلية أو القيمة الحالية لمجموعة من المدفوعات المستقبلية. يحتوي الملف أيضاً أمثلة ترشدكم إلى استعمال الجدولين.

الملفّ بهيئة (rich text RTF) وهي الهيئة الأنسب للاستعمال مع معظم برامج معالجة النصوص المستعملة في ويندوز. ولكنّ الملف يحتوي جدولين بهيئة Word 6.0/7.0 وبالتالي قد لا يظهران بالشكل السليم في بعض برامج معالجة النصوص.


الملف المرفق
Presentvaluetable_Arabic_FORM.rtf

Copyright © 2000 - 2017, International Finance Corporation. All Rights Reserved.

© International Finance Corporation [Year of First Publication].  All rights reserved.
2121 Pennsylvania Avenue, N.W.
Washington, D.C. 20433
Internet:  www.ifc.org
 
The material in this work is copyrighted. Copying and/or transmitting portions or all of this work without permission may be a violation of applicable law.  IFC does not guarantee the accuracy, reliability or completeness of the content included in this work, or for the conclusions or judgments described herein, and accepts no responsibility or  liability for any omissions or errors (including, without limitation, typographical errors and technical errors) in the content whatsoever or for reliance thereon

2121 Pennsylvania Avenue, N.W., Washington, D.C. 20433, www.ifc.org

The material in this work is copyrighted. Copying and/or transmitting portions or all of this work without permission may be a violation of applicable law.  IFC does not guarantee the accuracy, reliability or completeness of the content included in this work, or for the conclusions or judgments described herein, and accepts no responsibility or  liability for any omissions or errors (including, without limitation, typographical errors and technical errors) in the content whatsoever or for reliance thereon.

 مشاركة  إطبع النسخه  عنوان البريد الإلكتروني
التقييمات (0)
If you are a human, do not fill in this field.
اضغط على النجوم للتقييم.